handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Jubti.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Bestilling og betaling
Jubti.dk.dk er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor handle, når det passer dig. Der tages dog forbehold for, at hjemmesiden kan være lukket ned grundet vedligeholdelse. Dog kan der altid handles på Jubti.dk.dk, når siden er tilgængelig.

Alle priser på Jubti.dk.dk er inklusive moms og eventuelle andre afgifter.

Når du handler på Jubti.dk.dk vælger du de varer, som du vil købe og lægger dem i “Indkøbskurven”.

Når du er klar til at bestille, klikker du på “Kurv”, hvorefter du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Eventuelle ekstraudgifter til f.eks. fragt eller kortgebyrer vil først blive udregnet, inden du er klar til betaling.

Du kan ændre indholdet i indkøbskurven frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på “Gå til betaling”. Herefter sendes din ordre til www.jubti.dk.

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden samt forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

For at handle på Jubti.dk.dk skal du være fyldt 18 år. Dog kan du godt købe produkter på hjemmesiden, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du skal derudover også være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

Vi modtager følgende betalingskort og betalingsformer:

Visa
Visa Danmark
Visa Elektron
Mastercard
Mastercard Debit
Maestro
Viabill
Beløbet hæves på dit kort 24 timer efter, at vi har sendt dit køb.

Ved køb med Viabill vil du først modtage dine varer og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes jf. forbrugeraftalelovens §26.

Viabill finansierer køb op til 2000 kr. Beløb over 2000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en ordre hos Jubti.dk.dk, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Husk at være opmærksom på, at ordrebekræftelsen kan havne i spamboksen. Hvis kunden har oplyst forkert mailadresse, er betingelserne stadigvæk gældende.

Levering:
Ved modtagelse af din ordre vil vi hurtigst muligt pakke den, samt afsende med en af vores samarbejdspartnere. Vi bruger forskellige leveringsselskaber, herunder PostNord, DAO (Dansk Avis Omdeling), GLS. Prisen for levering fremgår tydeligt inden betaling. For at opnå gratis levering på udvalgte leveringsmetoder (foruden personlig afhentning), skal ordrestørrelsen være over 500 kr. medmindre andet er oplyst. Vores leveringstid er estimeret imellem 1-3 hverdage, men travle perioder kan forekomme med længere leveringstider.

14 dages fortrydelsesret
Når du handler på hos Jubti.dk.dk, har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og dermed returnere varen til os. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den kommende hverdag.

Du kan returnere varen og fortryde købet ved at benytte retursedlen via linket her: Retur

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten og det vil fremgå i bestillingsforløbet.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Hvis folie/ plombering brydes, bortfalder fortrydelsesretten.

Returnering
Hvis du fortryder dit køb og vil returnere dette, vil det lette ekspeditionen, hvis du vedlægger en udfyldt returformular, som du finder her: Retur samt dokumentation for købet , f.eks. din ordrebekræftelse.

Varerne samt dokumentation returneres til:
Det er vigtigt, at du ved tilbagelevering sørger for, at varerne er forsvarligt indpakket, da du selv har ansvaret for varerne indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Vigtigt: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt, efter du har givet besked om fortrydelse og senest 14 dage efter.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker, der er sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til det samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med et betalingskort, tilbageføres beløbet til det betalingskort, som du brugte ved købet.

Bemærk: Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi:

du reelt har taget varen i brug
den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Reklamation – Hvis der er noget galt med varen
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den givne situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”:

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du skal reklamere ved at kontakte os via mail til: info@Jubti.dk.dk 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er og tilføje ordrenummer og skriv – Retur

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Hvis reklamationen ikke er berettiget, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes op til 200 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for varen indtil vi har modtaget den. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker, der er sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Gratis produkt
Hvis du modtager et gratis produkt fra Jubti.dk i din pakke, accepterer du følgende:

Kunder, der ikke ønsker salgsfremmende mails for gratis produkter, skal specifikt indtaste ”Jeg ønsker ikke at modtage de gratis produkter, der er lagt i min kurv” i ”kommentarfeltet” inden check out. Jubti.dk vil derefter fjerne de gratis produkter fra ordren inden afsendelse.

Accept af tilbuddet om gratis produkter af kunden, er bindende og er et udtryk for en aftale om Jubti.dk vilkår og betingelser for at modtage et gratis produkt/er fra, som kan indeholde op til 3 salgsfremmende mails, der er relateret til det gratis produkt/er. De salgsfremmende mail må ikke være relateret til andre produkter eller mærker.

De salgsfremmende mails relateres til det ordrenummer, der modtog det gratis produkt/er og skal sendes af indenfor 14 dage efter køb.

Oplysning om klagemuligheder:

EU-Kommissionens online klageportal kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, hvor Jubti.dk har hovedkontor.

Klage kan indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail: info@Jubti.dk 

Persondata
For at kunne handle på Jubti.dk. skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, medmindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelser i forbindelse hermed rettes til Jubti.dk via e-mail info@Jubti.dk

Cookies
Ved at benytte Jubti.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på Jubti.dk samt hvorledes du sletter cookies, så klik her: [Cookies]( https://Jubti.dk./cookies)

Momsrefusion
Du kan søge momsen retur for varer, som vi har leveret til en dansk adresse og som du efterfølgende fører ud af landet til et ikke EU-land. For at vi kan refundere din moms, skal du sende os den originale faktura med toldstempel per almindelig post eller på mail til info@Jubti.dk.

Denne skal være modtaget af Jubti.dk senest 2 måneder efter, at varerne er ført ud af EU. Du bedes desuden oplyse dit danske kontonummer, hvortil pengene skal udbetales til. For hver faktura, hvorpå der ønskes refusion pålægger vi et administrationsgebyr på 100 kr., som vi fratrækker i din refusion.

Erhvervskøb
Såfremt der er tale om erhvervskøb, tilbydes der ikke momsrefusion ved køb på hjemmesiden www.Jubti.dk Hvis man ønsker at købe erhvervsmæssigt, bedes man henvende sig direkte til vores økonomi afdeling på info@Jubti.dk inden der foretages et køb, så vil man kunne modtage en EU faktura uden moms.

Lovvalg og værneting
Køb af varer på Jubti.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Købsgarantien omfatter sager, hvor butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge loven og løser problemet inden for 60 dage. Garantien gælder kun forbrugere, der er bosiddende i Danmark.